[cridamenu_catala]

Ponència: “Involució o revolució educativa?”

Autora: Assumpta Baig

Mestre. Membre de l’Associació de Mestres Rosa Sensat

“Involució o revolució educativa?”

“La història no és una línia trencada. Els fets es succeeixen amb lligams encadenats. L’evolució no és res més que acumulació d’experiències i la seva aplicació per anar millorant la nostra societat. En el camp de la pedagogia això no és diferent.”

És però cert que al llarg de la història hi ha moments millors, potser democràtics, i moments més foscos, potser dictadures, per exemplificar part de la història del segle passat, i aquests fluxos i refluxos es corresponen també a l’escola i a la pedagogia que hi apliquem. Sortosament, però, sempre hi ha un seguit de persones que saben
encadenar la història, que treballen idees que s’han anat succeint, de manera ininterrompuda, per aportar uns valors evolucionats i progressius que ens han permès i ens permeten, avui per avui, seguir avançant en la millora, en el nostre cas de l’educació, de la qualitat de l’ensenyament, per millorar òbviament, la qualitat de la societat i per tant, de la vida en general.